Блоги

Блоги (39)

Сумський міський голова Олександр Лисенко та голова Сумської облдержадміністрації Роман Грищенко є головними замовниками прихованої політичної реклами в сумських онлайн-медіа. На них припадає дві третини від усієї джинси.

Про річницю Революції на граніті згадали чимало медій. Що ж, 30 років! Справді – дата. І є що згадати. І якщо комусь здається, ніби дуже давно те було, – невірно. Бо все – як учора. Бо Суми вже знали тих «інакших» хлопців, які «засвітилися» своєю позицією, своїми заходами на майданчику ніби геть зросійщеного міста. Бо для багатьох вони уособлювали те нове, чого прагнули чекати у складні часи перемін. Бо просто розуміли, що то – діти, студенти, які беруть на себе тягар вирішення важких проблем, накопичуваних поколіннями...

Медійники Сумщини загалом звикли до комфортних умов роботи. Останні системні проблеми з обмеженням доступу журналістів на офіційні заходи датуються ще часами президентства Кучми. З того часу, звісно, було кілька резонансних випадків, і навіть дуже гучних – побиття журналіста, погрози тощо, але саме системного характеру вони не мали.

Утім, і розслідування резонансних справ свого завершення не те що не набули, а навіть і не наблизилися до того.

Сумщина досить рано стикнулася з вірусом COVID-19 – на початку епідемії область була лідером Лівобережної України з кількості захворілих. Відповідно, і заходи карантину в Сумах та області ввели одними з перших у державі. Тому не дивно, що сумські медіа приділяють багато уваги цій темі. Тематиці епідемії та карантину присвячується більше 40% усіх новин у місцевих ЗМІ.

Погром у редакції газети «Медіа-плюс», кримінальна справа про побиття Євгена Положия, яка тягнеться вже більше п’яти років, зміна власників і керівників кількох сумських ЗМІ і трансформація каналу ATV у «ретранслятора» NewsOne – такі основні події сталися у сфері сумських медіа протягом 2019 року.

Частина сумських Інтернет-ЗМІ показали доволі професійний підхід до висвітлення такої контраверсійної теми, як представлення нового бренду і логотипу міста Суми. Утім, інша частина медіа продемонструвала байдуже ставлення, обмежившись сухим інформуванням і розміщенням замовних матеріалів від міської ради.

Новини щодо перебігу військового конфлікту на сході України займають лише 1,47% від усієї кількості новин онлайн-ЗМІ Сумщини. А тема розведення військ взагалі не цікавить місцеві медіа.

У регулярних читачів сумських онлайн-медіа побутує думка, що журналісти часто використовують соціальні мережі у якості джерел інформації. Проте детальний аналіз новинних стрічок показує, що відсоток новин «із соцмереж» на сумських сайтах є одним з найнижчих в Україні.

Онлайн-ЗМІ Сумщини вкрай рідко розміщують матеріали про етнічні групи чи національні меншини. Що ж стосується використання у своїх новинах мови ворожнечі, то такі випадки зафіксовано у більшості сумських новинних сайтів.
Такими є результати моніторингу сумських онлан-медіа, проведеного Інститутом масової інформації. Моніторингом було охоплено п’ять найбільших за аудиторією сумських сайтів – Данкор онлайн, 0542.ua, Сумські дебати, Sumy.Today та The Sumy Post за період з з 5 по 9 серпня.

Висування в одному окрузі кількох кандидатів, які вказують у своїх біографічних даних бренд, ідентичний назві партії-лідера рейтингів, активно використовується як виборча технологія на Сумщині. І хоча юридично це не є порушенням виборчого законодавства, але може спотворити результат голосування.

При цьому медіа, які б мали роз’яснювати виборцям проблему, не приділяють цьому достатньої уваги. Такими є результати моніторингу Інститут масової інформації онлайн-медіа Глухова і Шостки на предмет висвітлення ними виборів у одномандатних мажоритарних округах*.

Сторінка 1 із 3