Середа, 21 грудня 2022 18:29

Медіатекст та аудиторія: як будується діалог?

Сьогодні ми спостерігаємо новий етап розвитку взаємодії медіа з аудиторією, оскільки активно розробляються канали швидкого обміну інформацією, стає можливим співтворення контенту. Користувачі беруть участь в обговореннях, висловлюють свої думки, або підказують виданням теми, які варті уваги та поширення.

Сучасні медіа активно вивчають свого читача. Команда проводить аналіз статистичних даних: відсотків сеансів, під час яких переглядають лише один матеріал, тривалість відвідування сайту та матеріалів. Здійснюється моніторинг найчастіше відвідуваних розділів та тематичних блоків. Це дає змогу зрозуміти, який контент та формат подобається аудиторії і в майбутньому акцентувати на ньому. Розробляються активні кнопки кількості «переглядів», «коментарів» та «хештегів», що полегшують роботу медіа із статистичними показниками, а користувачам можна поділитися враженнями.

Серед найпоширеніших способів є взаємодія з користувачем за допомогою системи коментарів. Прикметно, що читачеві не потрібно проходити реєстрацію на сайті. Це можна зробити з іншого джерела, наприклад, зі сторінки соціальних мереж, пройшовши ідентифікацію в декілька натискань. Скажімо, у «Детекторі медіа» створюють свою систематичність способів інтерактивності: через коментування з акаунта Facebook. Інший спосіб – блоги на сайті інтернет-ЗМІ спонукають читача висловити свою думку,  яка може бути коментованою. Так автор медіатексту за допомогою коментарів налагоджує діалог із аудиторією та визначає актуальну тематику.

Ми проаналізували матеріал під назвою: «Від “Трухи” до Гордона: найпопулярніші канали українського сегмента Telegram» (9 вересня 2022 року) https://detector.media/monitorynh-internetu/article/202665/2022-09-09-vid-trukhy-do-gordona-naypopulyarnishi-kanaly-ukrainskogo-segmenta-telegram/ зі спецпроєкту «Дослідження ДМ». Варто зазначити, що публікація має наповнений інформаційний контекст, який вдало поєднали з графічними об’єктами: діаграмами, схемами, рейтингами, ілюстраціями та візуалізаціями.  Матеріал має майже 13 тисяч переглядів та 210 вподобайок від користувачів вже в перші дні після публікації – це говорить про зацікавленість читачів.

Сучасні канали передачі інформації сприяли трансформації палітри звичних нудних повідомлень та змінили мовне оформлення медіатекстів, серед яких популярними стали нестандартні, тести, опитувальники тощо, з інформаційною насиченістю та актуальною тематикою. Одним з таких медіа є онлайн-журнал «Цукр». Їх медіатекст став продуктом, який створює єдиний простір для спілкування з живою аудиторією. Перед запуском їх сайту, кожен із команди склав свій портрет потенційної цільової аудиторії. Вони співставили та сформували спільне бачення читача.

Ми проаналізували матеріал під назвою: «Тест: Хто ти під час відключення електроенергії?» (27 жовтня 2022 року) https://cukr.city/city/2022/test-vidkliuchennia-elektroenerhii/, що активно привертає увагу читачів, адже відволікає та змушує посміятися з себе. Взаємодія реалізується як можливість зворотного зв’язку, але «Цукр» не використовує метод коментування в цій публікації. Натомість, читач може отримати результати одразу після закінчення тесту. Він/вона активно поширює інформацію серед своїх друзів у соціальних мережах Facebook та Twitter. На сторінці медіа читачі взаємодіють із  автором медіатексту за допомогою вподобайок, розповсюдження. Журналісти аналізують результати  та складають власну статистику показників активності: скільки людей пройшли тестування, хто має, який тип поведінки під час вимкнення світла, а також кількість реакцій. Популярність окремого тексту завжди виражена в його активному поширенні в Інтернеті.

Журналісти знають, що без підвищення мотивації аудиторії, без продуктивного діалогу не можне існувати медіапростір. А читачі повинні пам’ятати, що якісний контент створюється завдяки спільній творчості медійників та читачів, тож долучайтеся до цього процесу!

Олена ІЩЕНКО, доктор філософії, асистент кафедри журналістики та філології СумДУ

Валерія САВЕЛЕНКО, студентка

Прочитано 1593 разів