П'ятниця, 18 травня 2018 13:55

Інформаційний день у Конотопі

Інформаційний день із медіаграмотності у рамках проекту «Сім разів провір - один раз повір» відбувся 17 травня у Конотопі. Місце спілкування – Конотопський міський центр надання безоплатної правової допомоги, де пройшла перша зустріч з громадськими активістами, учителями, бібліотекарями, держслужбовцями, підприємцями, студентами, тобто з усіма, хто отримує інформацію з медіа.

Під час заходу медіа-експерти Сумського прес-клубу – регіональний експерт Інституту демократії імені Пилипа Орлика Алла Федорина та регіональний представник ГО «Детектор медіа» Олексій Захарченко розповіли учасникам тренінгу з медіаграмотності як розрізняти правдиву інформацію від маніпулятивної, що таке «джинса», тобто рекламний матеріал, який умисне, аби ввести читача в оману, не позначений як рекламний, та як її упізнати у ЗМІ. Поговорили й про те, кому належать провідні телеканали України.

Жваву дискусію серед присутніх викликала тема фейків у ЗМІ. Зокрема, присутні на тренінгу, вже отримавши відповідні знання щодо розуміння фейковості новин, проаналізували знайдені під час моніторингу за проектом такі новини, що були надруковані у місцевій пресі. «Дивно, а я ж цю новину читав, – говорить учасник тренінгу Євген Сокол, – але вона мені не здалася підозрілою. Тепер же, отримавши знання про фейки, я вже її оцінюю по-іншому».

Друга зустріч – не менш цікава – із школярами. Частина з них відвідує у Центрі дитячої та юнацької творчості гурток «Юний журналіст». Отож, запитань було багато. Дітей цікавила й журналістська «кухня», зокрема як беруться інформаційні приводи, як правильно писати новину, що при цьому головне, та яких журналістських стандартів дотримуватися, щоб інформаційний продукт можна було вважати якісним. Експерти проекту відповіли на всі запитання, а на закінчення зустрічі подарували наліпки, виготовлені в рамках реалізації проекту «Сім разів провір– один раз повір». Наліпки – це нагадування про шість основних стандартів Журналістики: баланс думок, оперативність, достовірність, відокремлення фактів від коментарів, повнота, точність.

Прес-кава з працівниками конотопських мас-медіа пройшла не менш продуктивно. Алла Федорина ознайомила з результатами моніторингу місцевих ЗМІ та наголосила на відповідальності журналістів перед споживачами свого продукту, а саме інформації. Поговорили про стандарти та важливість їх дотримання, про недопустимість джинси у мас-медіа. І побажали одне одному якісної роботи надалі.