Середа, 23 травня 2018 14:10

В Охтирці розповіли про медіаграмотність

В Охтирціу рамках проекту Сумського прес-клубу «Сім разів провір– один раз повір» пройшов інформаційний день із медіаграмотності.

Тренінг для громадських активістів, членів громадських організацій, бібліотекарів пройшов у місцевій бібліотеці. Медіа-експерти Сумського прес-клубу – регіональний експерт Інституту демократії імені Пилипа Орлика Алла Федорина та регіональний представник ГО «Детектор медіа» Олексій Захарченко розповіли присутнім як розрізняти правдиву інформацію від маніпулятивної, що таке «джинса» та як її упізнати у ЗМІ, у чому небезпека фейкових новин та як їх розрізнити. Поговорили й про вплив власників телеканалів на контент.

Учасникам тренінгу були роздані підготовлені в рамках проекту роздаткові матеріали які допоможуть розпізнати маніпулятивні,замовні, не достовірні матеріали у ЗМІ.

Після цього учасники тренінгу виконали практичні завдання – шукали у місцевих газетах матеріали, які не відповідають стандартам журналістики, аналізували їх.

Тема медіаграмотностівиявилася цікавою і для учнів місцевої школи. Вони відразу ж включилися в розмову, задавали багато запитань, що стосуються створення новин, цікавих заголовків і фото до них. Експерти відповіли на всі запитання, а на згадку про зустріч подарували виготовлені в рамках реалізації проекту наліпки.

Професійні питання порушили під час прес-кави представники місцевих медіа. Зокрема, в Охтирці у медійників є великі проблеми з рекламодавцями. Їх у невеликому місті не так багато, а ті, хто є, не спішать рекламуватися на сторінках місцевих газет. Вважають що то– зайва витрата коштів, а інформація розноситься з вуст в уста швидше і ефективніше, ніж через ЗМІ, – такий ось місцевий «менталітет». Отож, у видань виникають проблеми з фінансуванням, які в свою чергу, виливаються у скорочення штатів. Це, зрозуміло, призводить до погіршення якості контенту видань, а, отже, не сприяє збільшенню кількості читачів, і –як замкнене коло –рекламодавців.

Свій внесок у погіршення ситуації в ЗМІ робить «Укрпошта». Її послуги щороку дорожчають. А чого варте таке нововведення, як друк передплатного каталогу двічі на рік замість одного разу, як було раніше? Відповідно, виданням, аби потрапити до каталогу, потрібно витратити на це коштів удвічі більше, ніж досі.

Експерти прес-клубу розповіликолегам з Охтирки, як вирішують проблеми медійники у інших містах, а охтиряни, в свою чергу, подякували за можливість ось так зібратися і відверто поговорити про наболіле. Висновок зі спілкування однозначний: поки не почне працювати наповну економіка країни, ЗМІ перебуватимуть у «сирітському» стані.

Захід проводився у рамках проекту «Сім разів перевір – один раз повір», підтриманого Фондом розвитку ЗМІ Посольства США в Україні. Проект ставить за мету створення та множення груп населення, здатних критично сприймати інформацію; розумітися на маркерах, що визначають пропаганду, фейки, замовні матеріали.