Понеділок, 21 травня 2018 15:12

Інформаційний день у Краснопіллі

Інформаційний день із медіаграмотності у рамках проекту «Сім разів провір - один раз повір» відбувся у Краснопіллі.

Традиційно він розпочався тренінгоміз медіаграмотностідля вчителів, громадських активістів, представників громадських організацій, бібліотекарів.

Медіа-експерти Сумського прес-клубу – регіональний експерт Інституту демократії імені Пилипа Орлика Алла Федорина та регіональний представник ГО «Детектор медіа» Олексій Захарченко розповіли учасникам тренінгу про тонкощі сприйняття новин, зокрема, про те, як відрізняти правдиву інформацію від маніпулятивної:розказали,що таке «джинса» та як її упізнати у ЗМІ; наголосили,у чому небезпека фейкових новин і навчили,як їх розрізнити. Поговорили й про вплив власників телеканалів на контент цих каналів. Учасникам тренінгу були роздані підготовлені в рамках проекту роздаткові матеріали які допоможуть розпізнати маніпулятивні матеріали у ЗМІ, замовні, не достовірні.

Тема медіаграмотностідля школярів виявилася затребуваною і в Краснопіллі. Тут і місцева гімназія, і школа з радістю чекали експертів прес-клубу. Діти, а в одній з аудиторій це була наймолодша команда, з якою довелося працювати експертам, дуже жваво включилися в розмову, а запитань задавали чи не найбільше з усіх учасників подібних заходів. Радо розібрали і виготовлені наліпки. Кілька дітей після уроку підходили до експертів проконсультуватися, на що їм треба звернути увагу зараз у навчанні, щоб у майбутньому вступити до вишу на спеціальність «журналістика».

Відвертою була й медіа-кава в редакції місцевої газети «Перемога». Її редактор Олександр Моцний розповів, що зараз колектив переймається тим, як виживати після роздержавлення, як залучати нових читачів, адже не секрет, що перевагу друкованим ЗМІ зараз надають люди похилого віку; як залучати рекламу.

Захід проводився у рамках проекту «Сім разів перевір – один раз повір», підтриманого Фондом розвитку ЗМІ Посольства США в Україні. Проект ставить за мету створення та множення груп населення, здатних критично сприймати інформацію; розумітися на маркерах, що визначають пропаганду, фейки, замовні матеріали.