Понеділок, 17 січня 2022 10:00

Три проєкти медійників Сумщини перемогли на конкурсі

Можливість взяти участь у конкурсі субпроєктів роздержавленим ЗМІ області надав сумським журналістам – разом із чернігівськими та житомирськими – «материнський» проєкт  «Менторинговий курс інституційного розвитку локальних медіа Житомирської, Сумської та Чернігівської областей «ЗМІ нових громад», що здійснюється Асоціацією у партнерстві з Сумським прес-клубом,  чернігівським Медіа-центром «Моє місто» та Житомирським Інститутом Креативних Інновацій за фінансової підтримки Фонду розвитку ЗМІ Посольства США в Україні.

У жовтні минулого року, виступаючи на зустрічі з сумськими медійниками, керівниця Асоціації професійних журналістів та рекламістів Житомирщини Ірина Новожилова пояснила: «Проєкт покликаний дати редакціям, журналістам інструмент, за допомогою якого вони зможуть залучати кошти і втілювати ідеї, спрямовані на розвиток своїх ЗМІ». http://mediakolo.sumy.ua/news/1112-mrii-ie-chas-vtiliuvaty.html

На тренінгах у регіонах висловлювалося чимало цікавих ідей, – розповідає тренер проєкту, директор ГО «Інститут Креативних Інновацій», координатор Партнерства ГО «Громадський Ресурс Полісся», Андрій Сочинський. На жаль, далеко не всі ідеї отримали втілення. Та все ж переможці є. Із восьми наданих грантів для ЗМІ трьох областей Сумщина отримала три. Робоча онлайн зустріч із переможцями відбулася цими днями. Якими були недоліки заявок, що не пройшли, а відтак – чого слід уникати тим, хто має намір вести проєктну діяльність, запитали на ній у організаторів проєкту.

«Ми не входили до складу комісії, що розглядала заявки, тому наша місія тут була більше технічною, – говорить Ірина Новожилова. – Проте ми цікавилися і проєктами, і зауваженнями до них».

Разом із Андрієм Сочинським, Ірина підсумовує: заявки на субпроєкти були різноманітні, й це добре. Але тим, хто далі працюватиме над проєктами, варто уважно вивчати пріоритети, що встановлюються грантодавцями, і дотримуватися їх.

Це були проєкти з промоції газети, діджиталізації редакції… Один проєкт мав на меті створення дитячої газети, але, шкода, – комісія його не підтримала. Дуже хороший задум проєкту прикордонного Інфо-щита, – каже Ірина. Але саме на цьому прикладі можна зауважити одну з проблем написання проєктів: тут, скажімо, були заявлені нереалістичні спікери. Чи буде співпрацювати, наприклад, міністр із ресурсом одного з районів України? Навряд. Якщо буде, – потрібен лист підтримки, що підтверджував би це. «Саме відсутність листів підтримки «підкосила» деякі заявки, – говорить Андрій. – Там була історія, що один проєкт набрав 51 бал, а інший – 51,125 бала. Й отой бал, що дав би лист підтримки, міг зіграти вирішальну роль». 

У заявках часто якісь тези не були підтверджені офіційно. Наприклад: у області стільки-то людей такого-то віку. Звідки ці цифри? Де джерело? Його потрібно називати.

Часто не були розшифровані методи виконання проєкту. Бюджет не відповідав змісту: заходи, що були заплановані, не знаходили жодного відображення в бюджеті.

Загалом варто робити проєкти не глобальними, аби «обійняти необʹємне», а максимально конкретними із чітким конкретним результатом.

Які ж проєкти реалізовуватимуться на Сумщині?

Редакція газети «Наш край» за проєктом «Учасники неоголошеної війни: життя до і після» має  на меті підготувати цикл матеріалів про жителів Липоводолинської та Синівської громад – учасників АТО/ООС на сході України. За підсумками планує видати книгу «Учасники неоголошеної війни: життя до і після. Книга спогадів».

У Ямполі незабаром запрацює  «Ямпільське інтернет-телебачення». «Протягом чотирьох місяців ми готуватимемо щотижневі випуски новин про головні події Ямпільської, Свеської та Дружбівської об’єднаних територіальних громад, плануємо серію інтерв’ю та краєзнавчих матеріалів у новому відео-форматі», – розповідає керівник проєкту Олександр Соломко.

350-річчю міста Білопілля присвячує проєкт «Віртуальний музей «Минуле оживає: історія Білопілля у фотографіях» газета «Білопільщина».  Адже місто сьогодні не має краєзнавчого музею. Найбільше історичних свідчень про минуле краю зберігається у приватних осіб у вигляді фотографій та інших паперових архівних документів. Максимальне зібрання їх на одному он-лайн ресурсі, допоможе виявити нові факти з історії кожної родини, відкрити невідомі події та збереже пам’ять про минуле.

Тим часом, тренінги для редакцій тривають, тож максимально допомогти собі, аби надалі успішно працювати з проєктами, може кожен.