Вівторок, 16 серпня 2022 05:37

Якими будуть медіа нових громад? Сучасними!

Хакатон для місцевих медіа, що відбувся в Житомирі, став загальним заключним заходом проєкту «Менторинговий курс інституційного розвитку локальних медіа Житомирської, Сумської та Чернігівської областей «ЗМІ нових громад», що виконується Асоціацією професійних журналістів та рекламістів Житомирщини у партнерстві з   Сумським прес-клубом, чернігівським Медіа-центром «Моє місто» та  Інститутом Креативних Інновацій.

Проєкт «ЗМІ нових громад» став цікавим для учасників не лише з позицій отримання нових знань. Він пропонував практичну спробу реалізації ідей редакцій і напрацювання навичок роботи над грантовою ідеєєю/проєктом у реальному часі. Відбувся конкурс проєктів, були визначені переможці, вони отримали кошти на реалізацію своїх задумів і змогли це зробити. Звичайно, все –  під наглядом організаторів. І одна з суттєвих складових діяльності – бухгалтерія – лишилася в руках центрального офісу. Та все ж практична реалізація відбулася.

Ще восени минулого року почалася ця робота у Житомирі, Чернігові та Сумах. Війна не дала вкластися у терміни, але не спромоглася зашкодити ідеї. Тож у Житомирі добрали знань, які не встигли отримати, та підсумували зроблене.

Що ж таке хаканон? Це слово, яке не так давно ввійшло до нашого буденного словника, можливо, відоме не всім. У таких виникає неминуче запитання, що робили представники редакцій трьох областей на зібранні.

Хакатон – це майданчик зустрічі фахівців, де вони можуть познайомитися один з одним, обмінятися знаннями та ідеями, знайти вирішення конкретної проблеми або придумати/обговорити спільний проект – за певний обмежений час. Перші хакатони організовували ІТ-розробники, звідси і назва «хакатон»: хакер + марафон. Проте нині хакатони вже давно вийшли за межі ІТ-сфери.

Отже: знайомство, обмін, навчання. Цьому відповідали тренінгові панелі для груп учасників проекту.

хакатон зала 11

Першого дня групи трьох областей разом із  тренером Юрієм Ісаєвим обговорили «Основи розробки та запровадження редакційної політики локального видання» та спробували створити відповідно до завдання розділи такої політики.

Другого дня тренерка Вікторія Безсмертна говорила з учасниками на тему «Співпраця локальних медіа з ГО та проведення адвокаційних кампаній», а тренерка Вероніка Мишківська переводила в практичну площину важливу тему «Краудфандинг: як залучити гроші за допомогою колективного фінансування». Цікавою була й сесія «Маркетинг у соцмережах для локальних ЗМІ».

хакатон краудфандинг

А от третій день хакатону був суто практичним і навіть урочистим, адже учасники, які стали переможцями конкурсу і отримали субгранти від проєкту, презентували свої напрацювання.

Зазначимо, що редакції Сумщини отримали найбільше місць серед переможців конкурсу міні-проєктів – три. Ямпілське інтернет-телебачення, Білопільська віртуальна фотовиставка, Липоводолинська книга про захисників Вітчизни – все це стало реальністю.

хакатон соломко

Проєкти презентують Олександр Соломко та Наталія Шутько.

хакатон шутько

Керівник проєкту, голова Асоціації професійних журналістів і рекламістів Житомирщини Ірина Новожилова та очільник Інституту креативних інновацій Андрій Сочинський дали схвальну оцінку проєктам і запропонували варіанти продовження такої роботи.

хакатон презентація

На презентації.

Головне ж, на чому, зокрема, наголосила у своєму виступі редакторка Липоводолинської газети «Наш край» Наталія Шутько, команди здобули досвід, якого не мали раніше, пройшли проєктний цикл і тепер не боятимуться спроб реалізувати ще якісь ідеї.

Хакатон відбувся в рамках проекту Асоціації професійних журналістів та рекламістів Житомирщини «Менторинговий курс інституційного розвитку локальних медіа Житомирської, Сумської та Чернігівської областей «ЗМІ нових громад», що здійснюється у партнерстві з ГО «Сумський прес-клуб» (Суми),  ГО «Медіа-центр «Моє місто» (Чернігів) і ГО «Інститут Креативних Інновацій» за фінансової підтримки Фонду розвитку ЗМІ Посольства США в Україні.