Зустріч відбулася безпосередньо у приміщенні Сумської філії НСТУ – у місці, що до повномасштабного вторгнення Росії в Україну слугувало майстернею різного роду контенту. Сьогодні тут порожньо: всю роботу на даний момент децентралізовано, і сьогодні замість чотирьох годин щоденного мовлення студія продукує 15 хвилин новин та ще – деякі окремі передачі.
– Так було зроблено ще на початку війни, рік тому, задля безпеки персоналу, – пояснює шеф-редактор.
На першому поверсі, відразу у фойє, відвідувачі потрапляють у створений за воєнні дні «недомузей кацапської недослави», у якому зібрані різноманітні військові трофеї з різних куточків України. А вже на другому, серед притемнених нині коридорів із зеленими стінами, розмістилися робочі кабінети кореспондентів, редакторів, операторів... У одному з таких і спілкуємося з Андрієм.
Редактор Суспільне Суми поділився зі студентами тонкощами виробництва контенту, навіть показав на практиці технічний процес роботи з камерою: один із нас знімав заняття та невелику екскурсію.
Поговорили про те, як створити власний медіабізнес «за 3 копійки» на прикладі ютуб‑каналу. Що для цього необхідно, хто для цього необхідний та як зрозуміти наскільки гра варта свічок?
– Якщо ви одразу цей проєкт задумуєте як медіабізнес, тоді треба розуміти, що це за аудиторія, якою вона є кількісно, якого віку, в яких соцмережах вони сидять, що споживають в музичному сенсі та в інших сенсах… Тобто ви маєте розуміти все про свою аудиторію і тоді ви створите для неї контент, який їй потрібен, – зазначає Андрій Крамченков.
Студенти побачили телестудію, з якої востаннє виходили в ефір до повномасштабного вторгнення: на столі покинуті листки паперу, де написано про події минулорічного січня; а перед ним стоїть самотньо суфлер... Війна внесла свої корективи в роботу журналістів регіонального мовника, змусила адаптуватися до нових умов і працювати по-іншому. Кожен із нас виніс для себе щось корисне з цієї зустрічі: хтось зрозумів необхідність дешифрування аудіо в текст і написання сценарію, а комусь в голову впала думка про ґрунтовний аналіз своєї аудиторії.
– Займатися тим, що по кайфу, і одночасно приносить гроші, – саме цими словами Андрія Крамченкова можна окреслити ідеальну формулу побудови бізнесу і підвести підсумок спілкуванню.
Від імені студентства промовляємо слова вдячності за приємно та з користю проведений час і надану можливість заглянути за ширму виробництва Суспільного Суми. Далі буде!
Захар ЮВКО,
студент кафедри журналістики та філології СумДУ