Мета моніторингу – оцінка якості регіонального медійного контенту, виявлення порушень стандартів, маніпулятивних технологій, антиукраїнських меседжів у регіональних медіа та соцмережах.
Але не власне моніторинг є головним завданням цієї роботи. Відповідно до проекту «Cім разів провір - один раз повір», підтриманого Фондом розвитку ЗМІ Відділу преси, освіти та культури Посольства США в Україні, відібрані приклади стануть матеріалом для заходів із медіаграмотності. Адже одна річ – розповідати про маніпуляції та помилки у мас-медіа загалом, інша – на конкретних прикладах ЗМІ, які співрозмовники споживають щодня.
Експерти оцінюють матеріали медіа п′яти міст Сумської області: Глухова, Конотопу, Охтирки, Сум і Шостки.
Відповідно, це вісім телевізійних каналів, що практично охоплює місцевий телевізійний контент. У Конотопі – ТРК «Контакт», «Радіосервіс»; у Сумах – ТРК «ATV», «Відікон», «UA.Суми», «СТС»; у Шостці – ТРК «Акцент» і «Телеком-Сервіс».
Он-лайн медіа: Глухів – сайти Кур’єр https://kourier.in.ua/, Глухів.com https://hlukhiv.com/, Глухов без цензуры http://hbc.com.ua/ ; у Конотопі – 05447 www.05447.com.ua , ТопКонотоп https://topkonotop.com і Голос Конотопа https://konotop.in.ua; в Охтирці – Газета «Ахтырка» - https://ahtyrka.com , Городской портал - https://ахтырка.com.ua/ і Роксолана http://roxolana.com.ua ; у Сумах – сайти «Данкор» www.dancor.sumy.ua; «Сумські дебати» http://debaty.sumy.ua/; «Трибуна» https://tribuna.sumy.ua; у Шостці – сайти Шостка.Інфо http://shostka.info/ , Шостка-ньюз http://www.shostka-news.com , Шостка. net http://shostka.net/ .
У матеріалах відслідковуватимуться ознаки замовності (прихованої реклами), антиукраїнські меседжі, використання маніпулятивних технологій і дотримання стандартів.
Члени експертної групи прес-клубу в більшості вже мають довід моніторингу телепрограм, публікацій друкованих та Інтернет-видань. А от моніторинг сторінок у соцмережах є новим у дослідженнях. Для розгляду обрані сторінки у соцмережі Facebook місцевих публічних осіб, які є впливовими за посадою, за громадською чи політичною позицією для громади загалом чи її електоральних груп. При відборі враховуються: представлення різних політичних позицій осіб; кількість підписників сторінок. Загалом обрано по чотири особи з Глухова, Конотопа, Шостки, Охтирки та вісім осіб із Сум. Для «чистоти» дослідження їх прізвища будуть названі лише по закінченню моніторингу.
Інформаційні дні з медіаосвіти почнуться по закінченню моніторингу – з лютого наступного року і пройдуть у семи містах області.
Про результати моніторингу прес-клуб розповідатиме на сайті Медіа-коло.
Щоб повірити, варто перевірити!
Моніторинг місцевих телеканалів, он-лайн видань і сторінок вибраних публічних осіб у мережі Facebook почне здійснювати з листопада експертна група Сумського обласного прес-клубу.