П'ятниця, 07 червня 2019 20:24

Побачити Суми і… здивуватися: відкриття туристичної платформи «Відвідайте Суми»

«За допомогою цього проекту хочу, щоб кожен сумчанин та турист, що приїде сюди, знали, що наші Суми – найкраще місто», –  говорить Олександр Лисенко. «За допомогою цього проекту хочу, щоб кожен сумчанин та турист, що приїде сюди, знали, що наші Суми – найкраще місто», – говорить Олександр Лисенко.

Відбулася презентація туристичного порталу «Відвідайте Суми», який розробили відділ маркетингу, промоції та туризму спільно з управлінням стратегічного розвитку міста. Яка на смак цукерка ховається за гарною обгорткою?

Минулого року я була, по суті, туристом у місті Суми, бо лише приїхала сюди. При запитах «куди сходити суми» чи «цікаві місця суми» Гугл видавав великий список церков і все. Сторінка на Вікіпедії давала не менш розмиті уявлення про місто. А бігати за сумчанами, допитуючись про історичні та сучасні пам’ятки, здалося занадто радикальним. Тож створення туристичного порталу було лише питанням часу, і 7 червня начальник відділу маркетингу, промоції та туризму Сумської міської ради Володимир Никоненко, начальник управління стратегічного розвитку міста Оксана Кубрак та міський голова Олександр Лисенко представили проект, над яким команда молодих спеціалістів працювали понад три місяці.
Як для колишнього туриста і теперішнього мешканця, туристичний портал залишив у мене двоякі почуття.

Отже, з боку туриста, який ніколи не був у місті. Ти бачиш сучасний сайт «Відвідайте Суми», назва якого спонукає дізнатись більше про місто. Спрощена та зрозуміла модель роботи веб-сторінки; розділи, що допомагають краще орієнтуватись, та фото високої якості створюють приємні враження. За словами Володимира Никоненка, відділ використав новітні маркетингові стратегії, створив привабливий дизайн, спростив роботу туристам, створивши туристичні карти та розділивши їх на категорії «Відпочинок з друзями/сім'єю/коханими». Сайт також пропонує готові рішення. Наприклад, програма після проходження тесту  запропонує місця, пам'ятки, кафе та готелі, що можуть зацікавити користувача. До наступного року працівники мають намір перекласти сторінку англійською та польською мовою, щоб іноземні туристи краще орієнтувалися на сайті. «Ми хочемо сформувати позитивний імідж міста Суми для жителів і туристів. Маємо в планах розробку бренду, логотипу та брендбуку міста», – зазначила Оксана Кубрак.

Із боку мешканця, який проживає у місті більше року. Виходячи на вулицю після перегляду такої шикарної презентації, виникають певні дисонанси. Після високоякісних фото, де будівля, пам’ятник, чи фонтан постають величними та гарними, ти підходиш і бачиш тріщини, бруд, лущення фарби. Є такі пам’ятки, на які міській раді не все одно – вони завішені великими постерами або ж огороджені парканом. Або ж це постмодерні інсталяції, яких я не розумію. Тоді чому ж такий геніальний арт-об’єкт, як «Зелений паркан» на «Сотні» не був зазначений як пам’ятка? Доволі прикро, адже туристів зі всієї України він сумлінно зустрічає багато років поспіль.
Здалося: владі настільки все одно, що вона навіть не приховує цього. Міський голова прийшов на зустріч, пишномовно з епітетами розповів, як важливо розвивати місто та місцевий туризм і пішов одразу ж після своєї промови. Журналісти, які мали багато запитань до Олександра Миколайовича, залишилися без відповідей. Доводиться лише здогадуватись, що мав на думці голова, говорячи про те чи інше, та слідкувати, як він зображує близького до народу блогера на своїй сторінці у Фейсбук.
Так, розвивати туризм – завдання дуже важливе. Відтак, місто має дати кожному мандрівнику цукерочку, від якої неможливо відмовитися. Сайт «Відвідайте Суми» –блискуча й яскрава обгорточка для такої цукерки. Та коли «розгорнути»… Занедбаний стан вулиць, місць відпочинку, архітектурних пам’яток – гірка цукерка. Її нам ще довго гризти?
Марина ТИЩЕНКО