Четвер, 01 серпня 2019 07:27

Перезавантажитися і вижити, – таким був лейтмотив харківського навчання сумських журналістів

26-27 липня десять редакторів та верстальників із шести «районок» Сумщини взяли участь у тренінгу «Перезавантаження: як малими зусиллями оновити контент і верстку газети».

Разом із сум′янами на навчання до Харкова приїхали колеги з Харківської, Дніпропетровської, Херсонської  областей. Традиційний тренінг за проектом Тернопільського прес-клубу «Сприяння медіа реформам та розвитку регіональної журналістики» був як ніколи велелюдний, що й зрозуміло: тема актуальна, зробити свої газети якіснішими хоче кожен колектив, отож – навчання потрібне!

Тим більше, коли його формат дозволяє говорити про конкретні речі: напередодні організатори тренінгу зібрали зразки газет усіх учасників у форматі pdf, тож частина занять проводилася у режимі обговорення дизайну видань самими учасниками та коментування тренерами.

Лєра Лауда, співзасновниця Агенції розвитку локальних медіа «Або» порушила такі теми, як «Текст як цінність, інформація як продукт. Або навіщо ви читачам», «Як осучаснити верстку: 10 експрес-кроків», «Тексти здорової людини. Або 20 типових помилок редактора, яких можна уникнути», «Де шукати цікаві теми в невеликому місті», «Як писати про звичне незвично і людською мовою», «10 форматів, які газети можуть запозичити в онлайн-медіа».

Дизайнерка Ольга Павленко провела сесії «10 ознак доісторичної верстки: ідентифікувати і усунути», «Сучасна газетна верстка: на кого орієнтуватися і де шукати приклади, що надихають», «Динамічна верстка. Організація тексту. Варіанти сіток», «Візуальні елементи, які роблять шпальту живою», «ТЗ для верстальника: що можна змінити відразу після повернення в редакцію».

«Тренінг цікавий і корисний», – вважає редактор охтирської газети «Прапор перемоги» Борис Чикало.

«Для мене найцікавішим було побачити, як можна працювати з заголовками, з фото, як використовувати діаграми і що це справді «круто» виглядає на сторінці та реально може бути цікавим для читачів, – розповідає оператор комп’ютерної верстки ПП «Лебединщина» Олег Касьянов. – Коли повернулися з тренінгу, відразу почали вносити корективи у дизайн нашої газети: прибирати рамки та лінійки, що, по суті, були зайвими; правильно вирівнювати рядки… Багато корисної пізнавальної інформації отримали».  

Додамо до цього чудові умови проживання та навчання, розташування практично в центрі Харкова, – тобто можливість ближче познайомитися з містом. За це учасники дякували Тернопільському прес-клубу та керівнику проекту Анжелі Кардинал. А за харківську гостинність – координатору тамтешнього прес-клубу Людмилі Долі.

Сумському ж прес-клубу висловили побажання: і надалі інформувати про цікаві заходи та запрошувати до змістовних поїздок і навчань. «…Що ми й намагатимемося робити для користі наших місцевих видань», – обіцяє координатор Сумського прес-клубу Алла Федорина, організатор поїздки сум′ян до Харкова.

Нагадаємо: проект здійснюється за підтримки «Медійної програми в Україні», що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) і виконується міжнародною організацією Internews.