
Блоги (47)
Обласна та міська влада Сум виділили майже два з половиною мільйони на висвітлення своєї діяльності у 2021 році
Автор Захарченко ОлексійДля органів влади висвітлення своєї діяльності в медіа за умов існування в інформаційному суспільстві є необхідним. Головне, щоб це висвітлення не переростало в піар окремих посадових осіб, як це часто буває.
Захист професійних прав журналістів чи його імітація?
Автор Захарченко ОлексійНа Сумщині вирішили активізувати діяльність робочої групи з питань захисту професійної діяльності журналістів та свободи слова при обласній державній адміністрації. Власне, цю групу було створено ще у 2018 році, цьогорічне ж розпорядження голови ОДА лише оновлює її склад.
Доступ журналістів до судів: у Сумах ситуація ідеальна, в області все значно гірше
Автор Захарченко ОлексійКарантинні обмеження і «локдауни», пов’язані з епідемією COVID-19, іноді створюють перешкоди для роботи журналістів. Зокрема, щодо їх доступу до судових засідань. В Україні така практика застосовується судами досить регулярно. Так, 9 грудня 2020 року судова охорона Печерського районного суду міста Києва не пропустила більшість журналістів на судове засідання в справі Віктора Януковича. 14 грудня на судове засідання Апеляційного господарського суду міста Києва не допустили журналіста Ukrpress.info та знімальну групи телеканалу ICTV. Трапляються такі випадки не лише в столиці – наприклад, 16 грудня суддя Кіровського районного суду міста Кропивницького відмовився проводити судове засідання через присутність на засіданні журналістів.
Коронавірусно-виборчий 2020-й: чим запам’ятався рік для сумських медіа
Автор Захарченко ОлексійСумщина досить рано стикнулася з епідемією коронавірусу – навесні 2020 року область була лідером Лівобережжя з кількості захворілих. І хоча тоді кількість вимірювалася десятками, а не тисячами, як наприкінці року, заходи карантину в Сумах та області були введені одними з перших в Україні. Відповідним чином на це відреагували і медіа.
Час від часу стикаєшся з матеріалами, замітками, порадами: яким має бути сучасний журналіст, чого бракує молодим журналістам, що треба знати/вміти аби стати… Будучи викладачем, навіть спеціально шукала такі тексти, аби звірити свої уявлення з колегами чи знайти щось нове, про що варто говорити з цього приводу.
Доступ сумських журналістів до інформації в умовах карантинних і не тільки обмежень
Автор Захарченко ОлексійЕпідемія Covid-19 і відповідні карантинні заходи поставили в нові умови як представників медіа, так і офіційні структури, які надають цим медіа інформацію. Журналістам і чиновникам довелося підлаштовуватися один під одного, і загалом на Сумщині цей процес можна назвати успішним.
Сьогодні згадалася моя поїздка у село Піски Буринського району. Матеріал про те було надруковано в «Україні молодій» 11 квітня 2007 року. Перечитала. Все – як учора і якось ще більше, ніж тоді, моторошно, – з огляду на сучасну ситуацію… Запалила свічку на вікні, а чоловік ішов увечері, каже, тільки у нашому вікні й горить…
Цензура, рейдерське захоплення телекомпанії… чи імітація? Що відбувається з ТРК «Тростянець»?
Автор Захарченко ОлексійНапередодні виборів в медіа-сфері Сумщини відбулася непересічна подія: Тростянецька міська рада зі скандалом звільнила з посади директора комунальної ТРК «Тростянець» Юрія Дарагана. Сам екс-директор заявив про рейдерське захоплення телерадіокомпанії, а своє звільнення назвав «політичною помстою» з боку міського голови Тростянця Юрія Бови і його партії «Сила людей», яка має більшість у міськраді.
Міський голова та керівник обласної адміністрації – головні замовники джинси в сумських онлайн-медіа
Автор Захарченко ОлексійСумський міський голова Олександр Лисенко та голова Сумської облдержадміністрації Роман Грищенко є головними замовниками прихованої політичної реклами в сумських онлайн-медіа. На них припадає дві третини від усієї джинси.
Про Революцію на граніті, презентацію «Пробудження» та причинки нашого буття
Автор Федорина АллаПро річницю Революції на граніті згадали чимало медій. Що ж, 30 років! Справді – дата. І є що згадати. І якщо комусь здається, ніби дуже давно те було, – невірно. Бо все – як учора. Бо Суми вже знали тих «інакших» хлопців, які «засвітилися» своєю позицією, своїми заходами на майданчику ніби геть зросійщеного міста. Бо для багатьох вони уособлювали те нове, чого прагнули чекати у складні часи перемін. Бо просто розуміли, що то – діти, студенти, які беруть на себе тягар вирішення важких проблем, накопичуваних поколіннями...
Детальніше ...
Сумщина: у сфері медіа поки що все спокійно, але певні «дзвіночки» вже лунають
Автор Захарченко ОлексійМедійники Сумщини загалом звикли до комфортних умов роботи. Останні системні проблеми з обмеженням доступу журналістів на офіційні заходи датуються ще часами президентства Кучми. З того часу, звісно, було кілька резонансних випадків, і навіть дуже гучних – побиття журналіста, погрози тощо, але саме системного характеру вони не мали.
Утім, і розслідування резонансних справ свого завершення не те що не набули, а навіть і не наблизилися до того.
Сумські медіа в умовах карантину: адаптація загалом успішна
Автор Захарченко ОлексійСумщина досить рано стикнулася з вірусом COVID-19 – на початку епідемії область була лідером Лівобережної України з кількості захворілих. Відповідно, і заходи карантину в Сумах та області ввели одними з перших у державі. Тому не дивно, що сумські медіа приділяють багато уваги цій темі. Тематиці епідемії та карантину присвячується більше 40% усіх новин у місцевих ЗМІ.
Чим запам’ятався 2019 рік для медіасфери Сумщини
Автор Захарченко ОлексійПогром у редакції газети «Медіа-плюс», кримінальна справа про побиття Євгена Положия, яка тягнеться вже більше п’яти років, зміна власників і керівників кількох сумських ЗМІ і трансформація каналу ATV у «ретранслятора» NewsOne – такі основні події сталися у сфері сумських медіа протягом 2019 року.
Суми – з новим брендом і логотипом. Що написали про це сумські онлайн-медіа?
Автор Захарченко ОлексійЧастина сумських Інтернет-ЗМІ показали доволі професійний підхід до висвітлення такої контраверсійної теми, як представлення нового бренду і логотипу міста Суми. Утім, інша частина медіа продемонструвала байдуже ставлення, обмежившись сухим інформуванням і розміщенням замовних матеріалів від міської ради.