П'ятниця, 22 вересня 2017 06:46

«Встигнути першим». Зустріч майбутніх журналістів із кореспондентом «Укрінформу»

У Сумському прес-клубі  відбулася зустріч студентів-першокурсників кафедри журналістики та філології СумДУ  із досвідченим кореспондентом  інформаційного агентства «Укрінформ» Сергієм Ханіним.

Свого часу Сергій закінчив факультет журналістики Київського державного університету імені Тараса Шевченка, працював у редакціях газет «Червоний промінь», «Добрий день», «Сумщина», «День». Розмова йшла про особливості роботи журналіста в інформагенції.
Інформаційна агенція – це спеціалізований суб'єкт інформаційної діяльності, зареєстрований юридично у формі інформаційного підприємства – організації, служби, центру, що діє з метою надання інформаційних послуг для ЗМІ.
Якщо звернутися до історії, то відомо, що перша у світі інформагенція була створена ще 1834 року. Звісно, тоді передача інформації не була такою оперативною, як сьогодні, адже роботу того механізму забезпечувала традиційна пошта, яка не могла похизуватися швидкістю. У нас час, завдяки Інтернет-мережі, цей процес потребує лише декількох секунд.
Сергій Ханін розповів, що предметом діяльності інформаційних агенцій є збирання, обробка, творення, зберігання, підготовка інформації до поширення; випуск та розповсюдження інформаційної продукції до організацій, які підписали контракт з інформагенцією. Журналіст наголосив, що кореспондент агенції несе відповідальність за свої матеріали та має так само підпорядковуватися загальноприйнятим фаховим стандартам, як і медійник, що працює в звичайному ЗМІ.
Для «Укрінформу» прийнятим є такий алгоритм подачі новинної інформації: 1 – чіткий заголовок, що передає основний зміст події; 2 – лід, що дає доповнення факту; 3 – посилання на джерело інформації та цитата, що підтверджує і розширює повідомлення; 4 – бекграунд (передісторія). Втім, співробітник агенції може працювати в будь-якому жанрі. Це може бути репортаж, звіт, стаття, інтерв’ю… «Порушиш стандарт, – розповідає Сергій, – і твою новину можуть навіть не читати. У кращому випадку потелефонують і попросять переробити. А так – у кошик… І твоя робота, якщо вона виконана неякісно, просто пропадає».
Оперативність – основна відмінність роботи в агенції, адже кореспондент має подати новину за мінімальну кількість часу, щоби вона не встигла втратити важливу ознаку – актуальність. «Швидкість передачі інформації журналістом інформагенції поступається, певно, лише швидкості передачі новин у прямій трансляції телеканалу», – говорить Сергій Ханін.
Важлива і кількість поданої інформації. Приблизною нормою є 40 новин на місяць, проте, як зізнається сам кореспондент, норму зазвичай перевищують удвічі чи й утричі, що говорить про насиченість подіями. При цьому дуже важливо для себе вибудувати рейтинг новин, щоб не втратити більш важливих.
Джерелами інформації для журналіста інформагенції є очевидці подій, самі події, прес-служби, останнім часом – сторінки офіційних осіб у Facebook. Проте інформацію соцмереж потрібно обов᾽язково перевіряти та доповнювати.
Джерелами фінансування інформагенцій є передплата інформації, оренда приміщення для проведення конференцій, інформаційні угоди з висвітлення діяльності підприємств чи установ.
«Укрінформ» є найпопулярнішим інформаційним агентством України. У конкуренції, що існує серед інформагенцій, воно виграє оперативністю та якістю інформації, тобто дотриманням професійних стандартів.
До речі, назва агенції прийнята 2000 року. До цього вона існувала як Бюро української преси, Радіотелеграфне агентство України. Центральний офіс «Укрінформу» знаходиться у Києві. Сьогодні агенція має найбільшу в країні мережу регіональних і закордонних корпунктів. У всіх областях вона представлена власними кореспондентами, як Сергій Ханін – на Сумщині, фотокореспондентами. Зарубіжні кореспонденти оперативно інформують про події з Бельгії, Канади, Молдови, Німеччини, Нідерландів, Польщі, Росії, США, Франції, країн Балтії та інших. У 2015 році «Укрінформ» суттєво оновився і став частиною мультимедійної платформи іномовлення України.
Агенція випускає десятки професійних інформаційних продуктів: стрічки, інформаційні пакети, вісники. Одержувачами інформації «Укрінформу» є державні структури, газети різних рівнів, телерадіокомпанії, підприємства, організації, комерційні фірми, посольства і консульства, підприємства, банки, зарубіжні споживачі.
Відповідаючи на запитання студентів, Сергій Ханін сказав, що ніколи не пошкодував про обрану професію журналіста, попри те, що вона потребує жорсткої внутрішньої дисципліни та щоденних зусиль.
Тетяна ПЛЯШНИК