Понеділок, 26 березня 2018 14:34

Як потрапити в майбутнє сучасній роздержавленій газеті?

Для початку – стратегічно спланувати це майбутнє, – зрозуміли учасники тренінгу, що містив у собі дві теми: «Стратегічне планування в медіаорганізації або як потрапити в майбутнє» та «Газетний дизайн і верстка».

Чергове навчання за проектом Тернопільського прес-клубу «Комплексна підтримка друкованих ЗМІ різних регіонів України в процесі роздержавлення та налагодження їх самостійної діяльності» зібрав у Харкові редакторів і журналістів Сумщини, Дніпропетровщини, Херсонщини та Харківщини.
Цього разу навчання проводили Дмитро Кліманов –  генеральний директор ТОВ РІА «К&К», один із перших регіональних видавців України, який розробив і впровадив регіональний новинний сайт із платним доступом до контенту, співзасновник Української Асоціації видавців періодичної преси, співзасновник Асоціації «Незалежні регіональні видавці України» та Євген Таратухін – головний редактор ТОВ РІА «К&К» (видавничий дім «Телегазета»).

кліманов у харкові

«З приємністю зауважу, що тренінг викликав інтерес у газетярів, – говорить координатор проекту у Сумській області від місцевого прес-клубу Алла Федорина. – Часом буває, що й тема цікава, а щось не складається, бажаючих до участі, як то кажуть, «в обріз». Цього разу заявки на участь подало вдвічі більше осіб, ніж можна було акредитувати. І недарма, адже теми на навчанні розглядалися реально важливі для тих видань, що хочуть бути успішними. А тренери не лише говорили, а й спонукали до вправ, осмислення, включення в процес».
Назвемо лише кілька підтем, охоплених тренерами.
Щодо стратегічного планування: Як візуалізувати мету? Хто такі ваші читачі? Що таке стратегічне планування? Життєвий цикл продукту. Формулювання місії для минулого, теперішнього і майбутнього. SWOT-аналіз. Бізнес план. Бізнес стратегії…
Щодо газетного дизайну та верстки: Принципи побудови дизайну газети. Як читачі переглядають зміст газети (Poynter Institute). Види сторінок та їх особливості: перша сторінка, новинні сторінки, тематичні сторінки, спеціальні сторінки (сторінки розваг, ТВ програми, сторінки думок). Інформаційні блоки…
Щодо роботи з фото: Фото гарне і погане. Які фото ніколи не можна ставити на шпальту. Етичні проблеми при виборі фото. Кадрування; робота з малюнками, коміксами і колажами; постановочне фото. Інформаційна графіка та її види. Алгоритм і етапи редизайну… І так далі. 
Наскільки корисним був тренінг, – говорять самі учасники.

троє наших

Ірина Купчикова, редактор газети «Путивльські відомості» (зрозуміло, зі славного Путивля): «Два дні пройшли недаремно. Завдяки тренерам побачила світло у кінці тунелю, і хоча дістатися до того світла не так просто – попереду багато роботи, але все, як кажуть, у наших руках. Обом тренерам – величезне спасибі, за такий короткий час вони виклали досить багато інформації, корисної і цікавої. Тепер спробуємо втілити все це у життя».

двоє наших

Олена Вєчканова, кореспондент міськрайонної газети «Життя Лебединщини» (неважко здогадатися – з міста Лебедин): «Уперше отримала нагоду побувати на подібних заходах, послухати тренінги від доволі відомих у мас-медійній сфері людей – Дмитра Кліманова та Євгена Таратухіна, і лишилася задоволеною на двісті відсотків! По-перше, познайомилася із новим для себе містом – Харків був напрочуд привітним і запам’ятався винятково з позитивного боку. По-друге, знайшла серед колег-журналістів чимало однодумців, потрапила у справжній вир подій, де почувалася дуже комфортно. Це приємно – дізнаватися щось нове про такі ж газети, як і та, до створення якої докладаєш зусиль і ти; переймати чужий досвід та навчатися на чужих (і також своїх, куди ж без цього!) помилках.
Особисто для мене було дуже важливо зрозуміти: такі тренінги справді дають «гарні плоди». На попередніх зібраннях був присутній мій шеф, редактор нашого видання Євген Шульга. І деякі із речей, про які тренери згадували і цього разу, вже успішно впроваджені в нашій газеті. Ми вчимося поступово робити не лише якісну журналістику, а й якісний бізнес-продукт, з котрим не соромно конкурувати на інформаційному ринку. Тож вважаю, що такі тренінги дуже важливі, вони повинні бути, і якщо бодай якимось одним почутим правилом чи пропозицією редактори місцевих ЗМІ скористаються, то вже багато чого зміниться. Дуже вдячна організаторам, тренерам і колегам за змістовно проведені дні!»

Нагадаємо, що завдячити за продуктивні дні варто керівникові проекту тернопілянці Анжелі Кардинал; харківській господині заходу, координатору тамтешнього прес-клубу Людмилі Долі та «Українському медійному проекту» (У-Медіа), що реалізується Інтерньюз в Україні та фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID), і який підтримав проект на підтримку роздержавлюваним/роздержавленим  виданням.