Неділя, 17 березня 2019 07:46

Районна газета: вибудувати своє майбутнє

Як налагодити медіа-бізнес для роздержавлених газет – заробляти гроші й залишатися незалежними, з′ясовували сумські, харківські, дніпровські та херсонські мас-медійники на тренінгу Дмитра Кліманова.

Навчання за проектом Тернопільського прес-клубу «Сприяння медіареформам і розвитку регіональної журналістики» пройшло у новому приміщенні Харківського прес-клубу. Саме Харків став «кущовим» осередком для названих областей. Ще проект має два подібні осередки: Тернопіль – для Волині, Львівщини, Закарпаття та  Чернігів – для Житомира і Полтави. До вересня, окрім уже проведеного, відбудуться ще два тренінги для «районок».
Тренер   Дмитро Кліманов зацікавлює учасників. Власник  ТОВ РІА«К&К», видавничого дому «Телегазета», Дмитро двадцять п’ять років займається медіа-бізнесом. За цей час створив п’ять газет, став одним із перших регіональних видавців України, який розробив і впровадив регіональний, новинний сайт із платним доступом до змісту. Є співавтором редакційно-видавничої системи SPS. Після захоплення його видавництва на Луганщині російськими окупантами, зміг зберегти бізнес і подовжити його роботу на підконтрольній українській владі території. Об’єднав десять газет Луганської області для спільної діяльності та підвищення професійного зростання.
Починаючи навчання, Дмитро пропонує скласти перелік запитань: «І всю роботу побідуємо на відповідях на ваші запитання». У перерві на першу каву директор ТОВ «Великописарівська газета «Ворскла» Олексій Пасюга сказав: «Якщо він відповість на ці наші запитання, це вже буде достатньо».

редактори
Обговорювали чимало тем: що таке медіа-бізнес і медіа-маркетинг; медіаринок та його механізми; існуючі моделі медіа-бізнесу; попит і його види; хто такі рекламодавці та чого вони прагнуть; організаційна та технологічна структура видавництва; переваги і недоліки існуючих ЗМІ; яким може бути асортимент рекламних продуктів…
«Інформації отримали  багато. Тепер треба все це «переварити», – підсумував тренінг директор ТОВ «Вісті Роменщини»  Павло Ключник.  
Участь у навчанні для редакторів була безкоштовною. Організатори  забезпечили учасників проживанням, харчуванням, роздатковими матеріалами та відшкодували кошти за проїзд.
У рамках проекту також надаються безкоштовні юридичні консультації. Десяти виданням будуть створені сайти та відбуватиметься безкоштовних початковий супровід їх роботи.

Проект здійснюється за підтримки «Медійної програми в Україні», що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) і виконується міжнародною організацією Internews.