
Блоги (44)
Коронавірусно-виборчий 2020-й: чим запам’ятався рік для сумських медіа
Автор Захарченко ОлексійСумщина досить рано стикнулася з епідемією коронавірусу – навесні 2020 року область була лідером Лівобережжя з кількості захворілих. І хоча тоді кількість вимірювалася десятками, а не тисячами, як наприкінці року, заходи карантину в Сумах та області були введені одними з перших в Україні. Відповідним чином на це відреагували і медіа.
Час від часу стикаєшся з матеріалами, замітками, порадами: яким має бути сучасний журналіст, чого бракує молодим журналістам, що треба знати/вміти аби стати… Будучи викладачем, навіть спеціально шукала такі тексти, аби звірити свої уявлення з колегами чи знайти щось нове, про що варто говорити з цього приводу.
Доступ сумських журналістів до інформації в умовах карантинних і не тільки обмежень
Автор Захарченко ОлексійЕпідемія Covid-19 і відповідні карантинні заходи поставили в нові умови як представників медіа, так і офіційні структури, які надають цим медіа інформацію. Журналістам і чиновникам довелося підлаштовуватися один під одного, і загалом на Сумщині цей процес можна назвати успішним.
Сьогодні згадалася моя поїздка у село Піски Буринського району. Матеріал про те було надруковано в «Україні молодій» 11 квітня 2007 року. Перечитала. Все – як учора і якось ще більше, ніж тоді, моторошно, – з огляду на сучасну ситуацію… Запалила свічку на вікні, а чоловік ішов увечері, каже, тільки у нашому вікні й горить…
Цензура, рейдерське захоплення телекомпанії… чи імітація? Що відбувається з ТРК «Тростянець»?
Автор Захарченко ОлексійНапередодні виборів в медіа-сфері Сумщини відбулася непересічна подія: Тростянецька міська рада зі скандалом звільнила з посади директора комунальної ТРК «Тростянець» Юрія Дарагана. Сам екс-директор заявив про рейдерське захоплення телерадіокомпанії, а своє звільнення назвав «політичною помстою» з боку міського голови Тростянця Юрія Бови і його партії «Сила людей», яка має більшість у міськраді.
Міський голова та керівник обласної адміністрації – головні замовники джинси в сумських онлайн-медіа
Автор Захарченко ОлексійСумський міський голова Олександр Лисенко та голова Сумської облдержадміністрації Роман Грищенко є головними замовниками прихованої політичної реклами в сумських онлайн-медіа. На них припадає дві третини від усієї джинси.
Про Революцію на граніті, презентацію «Пробудження» та причинки нашого буття
Автор Федорина АллаПро річницю Революції на граніті згадали чимало медій. Що ж, 30 років! Справді – дата. І є що згадати. І якщо комусь здається, ніби дуже давно те було, – невірно. Бо все – як учора. Бо Суми вже знали тих «інакших» хлопців, які «засвітилися» своєю позицією, своїми заходами на майданчику ніби геть зросійщеного міста. Бо для багатьох вони уособлювали те нове, чого прагнули чекати у складні часи перемін. Бо просто розуміли, що то – діти, студенти, які беруть на себе тягар вирішення важких проблем, накопичуваних поколіннями...
Сумщина: у сфері медіа поки що все спокійно, але певні «дзвіночки» вже лунають
Автор Захарченко ОлексійМедійники Сумщини загалом звикли до комфортних умов роботи. Останні системні проблеми з обмеженням доступу журналістів на офіційні заходи датуються ще часами президентства Кучми. З того часу, звісно, було кілька резонансних випадків, і навіть дуже гучних – побиття журналіста, погрози тощо, але саме системного характеру вони не мали.
Утім, і розслідування резонансних справ свого завершення не те що не набули, а навіть і не наблизилися до того.
Сумські медіа в умовах карантину: адаптація загалом успішна
Автор Захарченко ОлексійСумщина досить рано стикнулася з вірусом COVID-19 – на початку епідемії область була лідером Лівобережної України з кількості захворілих. Відповідно, і заходи карантину в Сумах та області ввели одними з перших у державі. Тому не дивно, що сумські медіа приділяють багато уваги цій темі. Тематиці епідемії та карантину присвячується більше 40% усіх новин у місцевих ЗМІ.
Чим запам’ятався 2019 рік для медіасфери Сумщини
Автор Захарченко ОлексійПогром у редакції газети «Медіа-плюс», кримінальна справа про побиття Євгена Положия, яка тягнеться вже більше п’яти років, зміна власників і керівників кількох сумських ЗМІ і трансформація каналу ATV у «ретранслятора» NewsOne – такі основні події сталися у сфері сумських медіа протягом 2019 року.
Детальніше ...
Суми – з новим брендом і логотипом. Що написали про це сумські онлайн-медіа?
Автор Захарченко ОлексійЧастина сумських Інтернет-ЗМІ показали доволі професійний підхід до висвітлення такої контраверсійної теми, як представлення нового бренду і логотипу міста Суми. Утім, інша частина медіа продемонструвала байдуже ставлення, обмежившись сухим інформуванням і розміщенням замовних матеріалів від міської ради.
Режим тиші: сумські онлайн-медіа не цікавляться розведенням військ на Донбасі
Автор Захарченко ОлексійНовини щодо перебігу військового конфлікту на сході України займають лише 1,47% від усієї кількості новин онлайн-ЗМІ Сумщини. А тема розведення військ взагалі не цікавить місцеві медіа.
Сумські онлайн-медіа практично не використовують соцмережі як джерело інформації для новин
Автор Захарченко ОлексійУ регулярних читачів сумських онлайн-медіа побутує думка, що журналісти часто використовують соціальні мережі у якості джерел інформації. Проте детальний аналіз новинних стрічок показує, що відсоток новин «із соцмереж» на сумських сайтах є одним з найнижчих в Україні.
Сумські онлайн-медіа майже не пишуть про етнічні групи, зате не цураються мови ворожнечі
Автор Захарченко ОлексійОнлайн-ЗМІ Сумщини вкрай рідко розміщують матеріали про етнічні групи чи національні меншини. Що ж стосується використання у своїх новинах мови ворожнечі, то такі випадки зафіксовано у більшості сумських новинних сайтів.
Такими є результати моніторингу сумських онлан-медіа, проведеного Інститутом масової інформації. Моніторингом було охоплено п’ять найбільших за аудиторією сумських сайтів – Данкор онлайн, 0542.ua, Сумські дебати, Sumy.Today та The Sumy Post за період з з 5 по 9 серпня.