Четвер, 10 травня 2018 09:33

«Академ ТВ» експерти радять «збалансуватися»

Виразних порушень журналістських стандартів у новинах ТОВ «ТРК «АКАДЕМ ТВ» (м. Суми) експерти Сумського прес-клубу не виявили, втім, каналу варто попрацювати над дотриманням балансу інформації. Про це на своїй сторінці у Facebook повідомила представник Національної ради з питань телебачення і радіомовлення Лариса Якубенко.

У квітні представництво Національної ради у Сумській області здійснило моніторинг інформаційних програм ТОВ «ТРК «АКАДЕМ ТВ» (м. Суми) на предмет дотримання журналістських стандартів, – повідомляє пані Лариса.
«У рамках співпраці представництва з ГО «Сумський прес-клуб» експерти громадської організації, які здійснюють проект «Сім разів провір – один раз повір» із моніторингу місцевих ЗМІ, підтриманий Фондом розвитку ЗМІ Посольства США в Україні (координатор – регіональний експерт Інституту демократії імені Пилипа Орлика Алла Федорина), проаналізували 32 сюжети ТОВ «ТРК «АКАДЕМ ТВ».
Матеріали досліджувалися з огляду на наступні критерії журналістських стандартів: оперативність, достовірність, баланс, відокремлення фактів і коментарів, точність і повнота, а також присутність ознак замовності.
За результатами моніторингів і згідно з висновками експертів «виразних порушень стандартів не виявлено». Найбільш повно у новинах ТОВ «ТРК «АКАДЕМ ТВ» дотримано стандарт достовірності (присутні джерела інформації): 0,97 при максимальній оцінці 1.
Експерти також зазначають високий рівень дотримання оперативності, дещо нижчий – відокремлення фактів і коментарів та точності подачі інформації. Порушення щодо точності пов′язані переважно з неправомірним вживанням слова «мер» та його похідними. Експерти звертають увагу, що уживання слова «мер» допустиме в розмовній мові, але не в журналістських текстах.
На думку експертів, найгірше у новинах дотримано балансу інформації: респондентів у сюжеті може бути кілька, але всі вони представляють одну сторону питання, що розглядається. Таким чином, за дотримання балансу експерти поставили оцінку 0,6.
Ознаки політичної замовності виявлені у трьох сюжетах, комерційна замовність не відстежена.
Мова ворожнечі присутня лише в одному сюжеті – у прямій мові учасників події, що показувалася.