Субота, 20 травня 2017 08:32

Розкажи про себе правильно: будь відкритим – і до тебе потягнуться!

Проект «Розкажи про себе правильно!» виник із потреб сьогодення. Бо ніби й багато сказано про зв᾽язки зі ЗМІ, а, втім, з᾽являються нові організації, приходять нові громадські активісти, і Сумський прес-клуб, який, окрім іншого, є майданчиком для спілкування з мас-медіа тих, хто хоче донести до суспільства  інформацію про себе, свої справи, цікаві проекти чи нагальні проблеми, бачить, що далеко не всі роблять це на належному рівні.

Відтак організації, які потребують контактів зі ЗМІ та – відповідно – оприлюднення інформації про свою діяльність, не завжди діють успішно, оскільки учасники згаданих НУО не володіють елементарними знаннями і навичками. Зокрема, не розуміють формату медіа-заходів: намагаються проводити їх без будь-якого інформаційного приводу; запропонувати виступ на прес-конференції, скажімо, аж восьми промовців; неправильно створюють прес-анонс і не мають уявлення про прес-реліз. Між тим, із непрофесійних контактів зі ЗМІ може витікати спотворення місії, яку несе організація; неможливість залучення в свої лави більшого кола людей; недостатнє інформування суспільства про діяльність конкретного громадського об᾽єднання та організацій громадянського суспільства загалом.

Проект «Розкажи про себе правильно!» був підтриманий на конкурсі проектів управлінням інформаційної діяльності та комунікацій з громадськістю Сумської обласної державної адміністрації. Обговорюючи якісь теми на тренінгу, ми водночас пропонуємо їх розгляд на сайті, аби таким чином аудиторія розширилася й, імовірно, наші публікації стали корисними тим, хто потребує налагодження зв᾽язків зі ЗМІ.

Пропоновані матеріали напрацьовані на основі досвіду роботи всеукраїнської мережі прес-клубів України, до якої входить і Сумський прес-клуб;
за методичкою «Як ефективно взаємодіяти зі ЗМІ», створеною за матеріалами тренінгів проекту Європейського Союзу “Розвиток громадянського суспільства в Києві та обраних регіонах України” міжнародним тренером Мартіною Мюллер (Німеччина) та національний експертом Аллою Федориною;
з використанням тренінгових матеріалів проекту «Сприяння активній участі громадян у протидії корупції в Україні «Гідна Україна», що здійснювався за фінансової підтримки американського народу, що надана через Агентство США з міжнародного розвитку (USAID), корпорацією «Виклики тисячоліття» та Менеджмент Сістемс Інтернешнл (MSI);
за різними тематичними публікаціями.

Отже, до вашої уваги – кілька публікацій – тем для тих, хто хоче розказувати про себе правильно. А на початку – невелика

ПЕРЕДМОВА

Шановний друже! Ви створили громадську організацію, поставивши перед собою якусь добру мету. Ви хочете, аби Ваша організація стала корисною для громади, потужною, популярною, авторитетною... І ось тут перед кожним виникає ряд запитань. Бо для того, аби досягти перерахованих позитивів, треба включити певні механізми, здійснити необхідні дії, виконати обов᾽язкові завдання. Які механізми? Які дії? Які завдання? Ці питання постають практично перед кожним, хто долучається до громадської роботи. І, як показує досвід, далеко не всі самостійно знаходять відповіді на ці запитання або ж знаходять їх не зовсім правильно.

Чому, навіть після того, як Ваша організація почала якусь хорошу справу і досягла певних успіхів, громадськість так мало знає про неї; представники влади ігнорують; засоби масової інформації не пишуть про її успіхи, а матеріалів, запропонованих Вами, не приймають до друку? Не говоримо вже про спонсорів, на яких Ви розраховували, а знайти їх, виявляється, не так просто...

Між тим, є давно розроблені методики, відомі у світі, користуючись якими, Ви можете зробити свою організацію знаною і авторитетною. Звісно, якщо Ваша робота справді варта того, аби про неї говорили і Ваша організація приносить користь громаді. Ці методики допомагають навчитися управляти спілкуванням. А діяльність з цього управління називається Public Relations, або ж українською – «зв᾽язки з громадськістю».

Це поняття – PR – часто трактують усічено або хибно, плутають його з іншими поняттями через брак знань і досвіду в цій сфері. Наша завдання – допомогти членам НУО розібратися, що ж є PR, і навчитися користуватися інструментами цієї діяльності собі на користь.